Тривале вивчення музикальності дітей та забезпечення умов її виховання та ефективного розвитку є одним з найважливіших моментів нашого дослідження. Дослідивши рівень сформованості у дітей музичних здібностей, ми зможемо виявити низку труднощів, які виникають при підборі навчального (пісенного) матеріалу, визначенні форм та видів роботи з дітьми.
Багато дослідників вважають, що в діагностуванні музичних здібностей найбільш суттєвим є визначення рівнів сформованості музикальності.
Значний внесок у розробку проблеми діагностування музичних здібностей зробили В. Андрєєв, Я. Пономарьов, К. Тарасова та інші.
Наша діагностика здійснювалась за такими критеріями:
на скільки емоційно учень сприймає та розуміє музичне завдання, на що звертає увагу в першу чергу;
на скільки активно спілкується з керівником ансамблю;
які елементи експериментальної ситуації є для нього суттєвими, викликають інтерес, емоції.
Досліджуємо функціональні показники музикальності за допомогою традиційн...
Читать далее
Репетиторы
Структура музикальності та її характеристика — частина 2
Працюючи з дітьми, можна побачити, що не завжди окремі музичні здібності в однієї й тієї ж дитини рівноцінні. Так, в одних може бути яскраво виражена музична пам’ять і несерйозне ставлення до музики (ставлення без інтересу). В інших – навпаки: слабкий слух та глибокий потяг, бажання пізнати, жити музикою. А є і таке: абсолютний слух, який супроводжується пригальмованим сприйманням музичного матеріалу, слабким розумінням змісту.
Ці спостереження ще раз підтверджують мою думку про взаємозв’язок, взаємодоповнення, компенсацію одного музичного компоненту іншими. Для цього треба визначити особливості музичних здібностей дитини. Як все-таки співвіднести окремі компоненти структури музикальності? Відповідь на це питання можна знайти в праці К.В. Тарасової „Онтогенез музичних здібностей” . Досліджуючи природу музикальності, вона переконалася втому, що існують як окремі, так і загальні музичні здібності. І ті і інші необхідні для формування художнього музичного образу твору. Але різниця між ...
Читать далее
Читать далее
Структура музикальності та її характеристика
Проблему розвитку музичних здібностей досліджували багато відомих музикознавців. Кожен з них давав їм своє визначення. За Н.О.Ветлугіною, це специфічні властивості індивідуала, що склалися історично і дозволяють йому творити, виконувати, сприймати музику з дедалі більшою чутливістю”. Здібності виявляються в процесі засвоєння дітьми узагальнених способів музичної діяльності.
Здібності об’єднані в комплекс, який називають музикальністю. В багатьох джерелах визначене єдине трактування музикальності як комплексу властивостей особи, який виник і розвивається в процесі зародження, створення та освоєння музичного мистецтва.
О.Я. Ростовський, один із авторів програми з музики для загальноосвітньої школи, автор ряду методичних посібників під музикальністю розуміє сукупність здібностей, необхідних для успішної музичної діяльності .
Встановлення структури музикальності дозволить визначити характер музичних здібностей, які потрібно розвивати в дітей для успішного виконання ними будь-якого...
Читать далее
Читать далее