Наука і Україна
Відповідно до даних, опублікованих МОН України, абітурієнти стабільно вибирають для здачі на ЗНО такі предмети, як англійська мова, математика, історія України, біологія. При цьому фізика і хімія залишаються з набагато меншими показниками популярності. Чому така тенденція спостерігається щороку – відповісти складно.
У той же час, радує, що англійська набирає популярність, стабільною залишається і математика. Це в першу чергу пов’язано з державною євро політикою і зростанням потреб у фахівцях IT, відповідно.
Що ж відбувається з природничими науками? Абсолютно всі показники, як успішності школярів, так і популярності наукових професій бажають бути кращими. Навіть подивившись в інтернет, можна побачити, що потреба в репетиторів з інших предметів вище, ніж, наприклад, викладач хімії в Харкові.
По-перше, наукові спеціальності не є престижними в Україні. Багатотомні роботи вчених оплачуються відвертими «копійками». Держава не цінує розумову роботу, тому найперспективніші вчені мріють покинути країну й знайти роботу за кордоном.
По-друге, є зауваження в бік шкільних вчителів. Існує думка про їх недостатню кваліфікацію. В такому випадку, можна поставити зустрічне запитання: як можна пояснити предмет, не маючи всього потрібного обладнання (лабораторій, хімічних реагентів). Виходить, що школярі вчать тільки теорію. Багато хто має бажання, щоб репетитор хімії в Харкові індивідуально пояснив матеріал, оскільки шкільна програма виділяє мало часу на засвоєння інформації.
По-третє, учні не бачать свого майбутнього в науці. Звичайно, в нашій країні є талановиті діти, про яких ми дізнаємося з газет, читаючи про їх винаходи. Але, швидше за все, це результат їх власної зацікавленості, а ще талант їх вчителів або досвід, який дав репетитор хімії в Харкові.
Молоді вчені в Україні повинні стати не рідкістю, а звичайним процесом, тільки такі зміни вимагають глобальних реформ.