Інтерв'ю з найкращим репетитором української мови та професіоналом своєї справи Оленою Анатоліївною Росінською
Сьогодні наш сайт хоче познайомити своїх відвідувачів з одним із найкращих наших репетиторів — кандидатом філологічних наук Оленою Анатоліївною Росінською. Вона має дві освіти і є автором багатьох підручників з грифом МОН. На сьогоднішній день Олена Анатоліївна є викладачем університету імені Б. Грінченка. Крім роботи у вищому навчальному закладі, вона також працює на підготовчих курсах для абітурієнтів, готує випускників до здачі ЗНО. Своїм досягненням вона вважає достатньо високий середній бал здачі тестів серед всіх своїх учнів, який складає 184 бали. Нещодавно ми поставили Олені Анатоліївні кілька запитань.
— Розкажіть, будь ласка, як Ви вирішили стати викладачем.
— Важко вже зараз сказати, як я вирішила стати викладачем. Можу тільки стверджувати впевнено, що вчилася в університеті із задоволенням, та й педагогічна практика не розчарувала. Часто буває так, що під час навчання студенти мають романтичні уявлення про майбутню професію, а потім розчаровуються. Однак професія викладача — це завжди оновлення досвіду, потреба все життя вчитися. Усім учням я говорю, що людина має бути щасливою в житті, і багато тут залежить від правильного вибору професії.
— Чому обрали саме українську мову та літературу?
— Хоч як би пафосно це не звучала, та за покликом серця. З дитинства любила читати… от і читаю все життя.
— Розкажіть про найскладнішого учня у вашій практиці і як вплинули на нього заняття з Вами.
Колись, відразу після університету, мені довелося навчати дівчинку — біженку з Баку, котра переїхала в наше місто разом з мамою й потрапила в 10 клас. Вона зовсім не говорила українською, зрозуміло. Спочатку було важко, бо, не знаючи про її історію, на першому заняття я необережно заявила, що буду говорити з дітьми тільки українською, що її зачепило. Потім ми знайшли спільну мову, а вона вивчила українську.
— Чи можна підготуватися до ЗНО з української мови без додаткових занять з
репетитором? Чи достатньо для самостійної підготовки шкільної програми?
— Репетитор допомагає учневі систематизувати знання, привертає увагу до найскладніших моментів курсу, що просто необхідно при підготовці до іспиту. Шкільної програми для підготовки явно недостатньо, тут доводиться стикатися з пробілами в тому чи іншому матеріалі, відсутністю логічних зв’язків між фрагментами курсу.
— Як Ви вважаєте, репетиторство — це додатковий заробіток або основна робота?
— Це, звісно, залежить від позиції кожного конкретного викладача. Але я б сказала, що це ще одна основна робота, оскільки вона потребує багато енергії, максимум знань.
— Чи траплялися якісь кумедні ситуації під час уроків?
— У нас часто трапляються кумедні ситуації, ми можемо посміятися разом з учнями з невдалої фрази в творі, нелогічної відповіді, та це наша таємниця з кожним із них))
— Що Ви порадите початківцям репетиторів? Книги, методики і т. д.
— На мою думку, слід використовувати різноманітні матеріали, не обмежуватися якимось одним підручником чи збірником тестів, давати учням можливість подивитися на той самий матеріал під різним кутом зору. Це формує світогляд, який, як це не дивно, потрібен при складанні тестів. Ми маємо не просто навчити дітей відповідати на тестові питання, а й навчити логічно мислити. Це допоможе правильно зреагувати при нестандартному формулюванні питання.
Анкету Олени Анатоліївни у нас на сайті Ви можете знайти за посиланням https://repetitor.org.ua/id889.