Чи потрібні домашні завдання?

Багато батьків дуже часто думають над тим, чи потрібні домашні завдання їх дитині. Адже діти сильно втомлюються на уроках, а програма дуже завантажена. Та ще й домашні завдання часто доводиться робити разом, що не завжди до душі дорослим, у яких є свої справи, або просто немає бажання.

Та й власне в чому ж полягає важливість виконання домашнього завдання? Може це лише зайва трата дитячого часу, навантаження на мозок, яке не допомагає закріпити потрібні знання і вміння? У цій статті ми постараємося розкрити всю важливість такого процесу, як рішення домашнього завдання.

Звернемося до статистики

Багато вчених задавалися питанням, для чого потрібні домашні завдання. Їх дослідження показали, що навіть діти, які мають низькі розумові здібності, але при цьому витрачають на виконання домашнього завдання кілька годин на тиждень, отримують такі ж бали, як і діти з середніми балами. А відомий психолог Еконін-Давидов сміливо висловлювався про те, що у дітей поступово повинна стиратися межа між шкільним навчанням і роботою в комфортних умовах будинку, яка повинна переходити в індивідуальну роботу школяра. У нього немає сумніву в тому, що дітям потрібні домашні завдання.

Багато статистичних даних, вказують на те, що рішення домашнього завдання і активна позашкільна робота над собою, дозволяє домогтися високих результатів у навчанні. Такі діти талановиті, легко вивчають різні, навіть найскладніші предмети, і можуть застосовувати свої знання на практиці.

Головні функції домашнього завдання

Щоб відповісти на питання, чому потрібно робити домашнє завдання, досить просто ознайомитися з іх функціями, а саме:


  1. Вирівнювання знань. Всім школярам знайома ситуація, коли через хворобу, або через низку інших причин, пропускаються важливі заняття. Потім самостійно надолужити згаяне буває дуже складно. І саме домашнє завдання, особливо коли його виконання курирує репетитор, допомагає вирівняти знання і вміння дитини, допомагає їй ознайомитися з новою темою і розібратися в ній;
  2. Активізація пізнавального інтересу. Виконання домашніх завдань дає можливість розвивати бажання дізнаватися більше про предмет або про науку. Тут також важливо диференціювати завдання, щоб не зациклюватися на одній темі, і не навантажувати мозок тільки схожими завданнями. Наприклад, можна вирішити кілька прикладів з алгебри, а потім зайнятися вивченням англійської, і так далі;
  3. Розвиток самостійності. Дуже важливо, щоб учень ще з маленьких років намагався працювати сам, дізнаватися предмет, розбирати незрозумілі теми. Це також допомагає розвивати посидючість, відповідальність за свої вчинки, особливо в плані виконання або невиконання завдань.

Як бачимо, питання, навіщо потрібно домашнє завдання відпадає сам собою. Адже це сприяє не тільки підвищенню успішності дитини. Це також дає їй можливість розвиватися як особистість, виявляти свою індивідуальність, розкривати свої особливості. В майбутньому це допоможе стати лідером, який не боїться все брати в свої руки, показувати свої можливості.

Домашнє завдання – за і проти

Протиріччя про те, чи потрібно давати домашнє завдання дітям в школі чи ні, були завжди. Можна знайти безліч різних аргументів і за, і проти, але щоб зробити для себе остаточний вибір, давайте розглянемо все це докладніше


  1. Проти. Не так давно стало відомо, що Великобританія вирішила відмінити всі існуючі норми домашньої роботи для школярів молодших класів. Там вже давно розвивають тему, чи потрібно робити домашні завдання. Раніше у них передбачалася роздача завдання додому, враховуючи вік дитини. Тепер же тільки вчителі мають право визначати обсяги завдань. Є навіть такі навчальні заклади, в яких домашню роботу замінюють створені клуби, де учні один раз в тиждень збираються і займаються виконанням додаткових завдань. У деяких регіонах заняття замінюють прогулянками на природі, приготуванням їжі та іншим. Батьки в захваті від цього, так як з’явилася реальна можливість позбутися від стресу, в якому перебувають школярі, кожен день виконуючи домашнє завдання. Таку тенденцію зараз бажають підтримати і в інших країнах Європи, зокрема у Франції;
  2. За домашнє завдання. У цих же країнах є і явні противники такого руху. Вони вважають, що відсутність завдань для самостійного домашнього вивчення веде за собою зменшення успішності серед учнів. Вчені стверджують, що в учнів молодших класів є своя особливість засвоєння інформації, яка потребує постійного закріплення матеріалу опрацюванням домашнього завдання. В іншому випадку, отримані знання просто забудуться. Російські ж викладачі говорять про те, що домашнє завдання не має ніякого негативу для дитини. Суть в тому, що діти через свою неуважність і неорганізованость просто не можуть приділяти навчанню потрібну кількість часу, не можуть сидіти довго над однією задачкою та інше.

Як бачимо, є прихильники різних думок, і говорити з 100% упевненістю, що домашні завдання потрібні, не можна. Але тим не менш, це є додатковою можливістю краще засвоїти матеріал, і як наслідок, підвищити свій інтелектуальний потенціал.

Top