ЗНО з інформатики. Чи потрібне воно?
Перелік предметів, з яких учні проходять ЗНО, коригується і доповнюється щороку. До початковим історії, української словесності та математики додалися інші мови і предмети природничого циклу.
Зараз працівники освіти та фахівці сфери IT обговорюють доцільність і ефект введення ЗНО з інформатики. Експерти звертають увагу на те, що українська IT сфера може і повинна перейти від аутсорсингу, до створення власних кінцевих продуктів.
Багато працівників освіти відзначають, що відсутність інформатики в списку предметів ЗНО серйозно гальмує IT освіту в Україні.
Аргументи “за”
Кандидат технічних наук Сергій Ищеряков розповів про парадоксальну ситуацію. У минулому році була задумана і реалізована програма «Школяр программіст». В ході роботи були відібрані школи з відповідною матеріальною базою, проведена додаткова підготовка вчителів. В результаті за рік близько 450 дітей пройшли додаткові заняття з програмування.
Очікується розширення програми. Ініціативу підтримали директора, МОН. Але з’явилася несподівана проблема – протидія батьків. Далеко не всі вони вважають доцільними додаткові години програмування.
Багато хто вимагає дати більше годин фізики і математики. Дивно, але мотивують це необхідністю вступати до університету, де діти будуть вивчати те ж саме програмування.
Щоб вийти з глухого кута пропонується ввести тести з інформатики. Це призведе одразу до кількох суттєвих змін.
– Дозволить скорегувати програму з інформатики, яка абсолютно застаріла;
– Дасть можливість багатьом учням, здатним до програмування йти до професії більш прямим і простим шляхом;
– Дасть можливість викладачам університетів не витрачати час на базові поняття програмування і приділяти більше уваги складним завданням.
Згодом ми дізнаємося, чи вдасться реалізувати новацію і як швидко вона дасть ефект.