ІТ-шники в Україні змінюють університетську освіту на курси
Результати дослідження, проведеного Львівським ІТ-кластером, показують, що сьогодні 72,6% українських ІТ-фахівців підвищують свої навички і професіоналізм на профільних, перш за все онлайн курсах. 32% опитаних отримали знання завдяки вивченню профільної літератури, 22,6% проходили онлайн курси. 22,1% відзначили, що профпідготовку отримували в вищих навчальних закладах.
Наведена статистика цілком відображає тренд, який виник кілька років тому, – прагнення фахівців ІТ-сфери – одних з найбільш затребуваних на сучасному ринку праці, до активної самооосвіти. І ще раз підкреслює, що роль університетів у підготовці кваліфікованих програмістів поступово знижується.
Це пов’язано, в першу чергу з тим, що укладачі навчальних програм не мають можливості своєчасно реагувати на швидкий розвиток і зміни в галузі. До того ж, більшість навчальних закладів України не мають потрібної матеріально-технічної бази, яка б дозволяла навчати висококласних фахівців.
Замість навчання в вузах, програмісти віддають перевагу перегляду і відвідуванню лекцій, беруть участь в різних конференціях. І, звичайно ж, вдаються до популярного сьогодні онлайн-навчання – в інтернеті можна знайти безліч курсів. Наприклад, вивчити мови Java, Ruby, Python або Javascript.
Серед переваг дистанційного навчання для програмістів також слід виокремити значне полегшення і прискорення процесу отримання нових знань завдяки різноманітності інтерактивних технологій. Як результат, фахівці опановують корисні навички, наприклад самоорганізації і розподілу часу, а також орієнтуються в сучасних тенденціях ІТ-сфери та найбільш складних завданнях. Завдяки чому максимально адаптуються до виконання комерційних проектів.