Освіта дітей з особливими потребами - тренінг у Вінниці
Ми вже багато чули різної інформації про інклюзивну освіту. У нашій країні гідних умов для такого виду навчання немає. Але при цьому робиться все можливе, щоб діти з особливими потребами все-таки змогли отримувати потрібну і якісну освіту на рівні з іншими дітьми, і могли б відкрити для себе можливості в сучасному світі реалізувати себе.
Нещодавно стартувала ціла соціальна програма, в рамках якої проводяться спеціальні тренінги для педагогів під назвою – «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати». І перший такий захід пройшов в місті Вінниця. Саме там пройшли навчання 40 працівників з усього регіону. Це були і керівники департаментів освіти шкіл міста та області, де заплановано в наступному робочому році почати відкриття інклюзивних класів. Також брали участь директори і викладачі тих шкіл, де вже є класи, які займаються такого роду навчанням.
На цьому семінарі було дано важливі практичні рекомендації, ознайомлення з різними фінансовими, юридичними і також адміністративними особливостями розвитку напрямку інклюзивної освіти в нашій країні. Учасники ділилися своїм досвідом роботи з особливими дітьми, розповідали про реальні шляхи взаємодії щодо цього питання з місцевою владою. Після закінчення такого тренінгу Марина Порошенко, дружина президента України, особисто вручила 40 учасниками спеціальні сертифікати.
Вона також у своїй промові зробила великий акцент на важливість впровадження інклюзивного навчання в нашій країні. До кінця цього місяця такі тренінги пройдуть і в таких регіонах як Київ, Запоріжжя, Житомир і Харків. Всі разом колеги повинні активно працювати над тим, щоб особливі діти змогли отримати гідне і головне – рівноправне життя.
Що стосується самої Вінниці, то в цьому році близько 25 шкіл будуть впроваджувати нові елементи навчання для дітей, які мають особливі потреби. В області таких налічується близько 60 осіб. Це може здатися і маленьким показником для такої кількості шкіл. Але необхідно також відзначити, що не всі батьки ставлять на облік своїх дітей, які мають особливості розвитку, і точної статистики таких дітей, на жаль, в держави немає.
Керівник області зазначає, що дуже важливо мати сучасні методології, які вчать, як правильно педагогам вести себе з такими учнями. І не потрібно боятися робити перший кроки – адже в багатьох країнах сучасного світу інклюзивне навчання вже працює давно і має свої позитивні плоди.