Бізнес-школи - конкуренція зростає!
Криза освіти, та й економічна в тому числі, не обійшла стороною і бізнес-школи. Кілька таких установ зараз змушені просто піти з ринку і припинити своє існування. А інші намагаються догодити своїм клієнтам, розробляючи і пропонуючи свої програми не тільки безпосередньо менеджерам і власникам великого бізнесу, але також і представникам середнього і малого.
В основному всі українські бізнес-школи сьогодні працюють безпосередньо на базі відомих і популярних державних університетів, а також відкриваються і при приватних ВНЗ. Деякі працюють взагалі самостійно – Міжнародний інститут менеджменту є яскравим цьому підтвердженням.
Незважаючи на те, що криза дійсно дається взнаки, бізнес-освіта, але тільки професійна і якісна, користується великим попитом. Адже керівники бажають мати в якості своїх співробітників тільки кваліфіковані кадри. А умови бізнесу часто змінюються і потрібно бути до цього підготовленим, мати достатній багаж знань.
Саме такий попит і породжує високий рівень конкуренції. Всі борються за своїх клієнтів, і намагаються втриматися на плаву. Основною особливістю розвитку такої конкуренції можна вважати використання диференціації викладацького складу.
Неможливо не відзначити також і інший позитивний тренд розвитку бізнес-освіти. Тепер не тільки представники великого бізнесу розуміють, наскільки важливо мати в якості співробітників справжніх професіоналів і йти в ногу з часом. Малий бізнес також виявляє свою зацікавленість в різних бізнес-програмах. І це не якісь короткі курси чи тренінги, а повноцінні об’ємні проекти.
На окрему увагу заслуговують і корпоративні програми. Якщо порівнювати з минулим роком, то тоді значно скоротився бюджет на навчання персоналу компаній. Зараз же керівництво розуміє, що без розвитку самих людей, фахівців, вийти з кризи просто неможливо. Тому навчання набирає корпоративного характеру, яке проводять найдосвідченіші викладачі. Та й самі люди, поза компаній, проявляють ініціативу самостійно оплачувати своє навчання і отримувати необхідні для роботи і кар’єрного зростання знання. Наприклад, в програмах управлінського розвитку 50% учнів платять зі своєї кишені, а 50% – навчаються за рахунок фірми.