Як краще конспектувати

Як краще конспектувати

Комп’ютери стають все менше і менше і тому ідея конспектувати вручну для багатьох студентів здається старомодною. Друкувати набагато швидше. Однак, виявляється, що у конспектування вручну є свої переваги. У цьому переконують викладачі з багаторічним стажем роботи.

По-перше, дослідження показують, що комп’ютери, ноутбуки, планшети та інші гаджети мають відволікаючий маневр — погодьтеся, так легко натиснути на улюблену іконку Facebook або Вконтакте.

Як саме впливає на навчання процес ведення конспекту від руки або на комп’ютері?

 

как лучше конспекировать 1

 

Коли люди друкують хід лекції, вони намагаються записати так багато, як це можливо. Студенти ж, які все записують від руки, більш ретельно вибирають інформацію для записів, оскільки не можуть писати так швидко, як друкувати. І це йде їм на користь.

Виділяють 2 типи конспектування: узагальнений і неузагальнений. Узагальнений приділяє увагу підведенню підсумків і сприйняттю інформації, записуванню найголовнішого. Неузагальнений грунтується на машинальнему відтворенню інформації.

Існує 2 гіпотези на користь переваги ручного конспектування. Перша -кодіруюча — говорить про те, що обробка, яка відбувається, покращує запам’ятовування і збереження інформації. Суть другої — зовнішнього зберігання — полягає в тому, що ви запам’ятовуєте, маючи можливість переглядати свої записи або навіть записи інших людей.

Люди друкують швидше, ніж пишуть, і користування ноутбуком дозволяє записати практично все почуте. Але чи пересилює це те, що ми не в силах паралельно аналізувати і переосмислювати цю інформацію? З іншого боку, роблячи записи вручну, ви більше сприймаєте, але обсяг інформації, який можна було б перечитати, малуватий.

На одному з експериментів студентам показали відео TED з різних тем. Ті з них, які використовували для записів комп’ютери, встигли охопити більше інформації. На питання, що стосуються сухих фактів типу дат, обидві групи відповідали однаково. А ось з питаннями, які стосувалися сенсу лекції, її ідеї і т.д., користувачі ПК впоралися набагато гірше.

 

как лучше конспекировать 2

Під час аналогічного другого експерименту студентів-користувачів ПК спеціально попросили не записувати абсолютно все, але вони робили це машинально і знову справлялися гірше із завданнями, що стосуються змісту записаного і прослуханого тексту.

Умови третього експерименту дозволяли переглянути свої записи перед тестом, де, здавалося б, явна перевага у студентів з комп’ютерами, оскільки у них інформації більше. Очевидно, що записи від руки допомагають не тільки більш ефективно конспектувати, а й сприяють кращому  запамятовуванню записаного.

Чи означає це, що студенти відкинуть сучасну техніку і знову повернуться до ручок і блокнотів? Навряд чи. Але швидкий розвиток техніки говорить про те, що незабаром, можливо, конспектування на «лептоп» буде максимально наближене до реального, не втрачаючи при цьому своїх переваг, які все-таки є.

За матеріалами репетиторської компанії Буки.

 


Top